Återigen en "gamling" vid datorn.

 
 
Flying into the future
 
 
Nu är det söndag igen, och hela veckan och helgen har varit full med roliga och mindre roliga saker. Men oavsett vad jag har gjort under veckan så slutar det ofta på samma sätt på söndagar.
Att jag sitter vid datorn och har massor att göra men att jag inte förstår mig på allt roligt när det gäller datorer.
Många av er som följer mig vet ju att större delen av min tid går åt till att pyssla. Då frågar majoriteten vad jag pysslar med, och inte för att det är svårt att förklara men ibland kan det faktiskt va det, plus att alla inte förstår och jag skulle vilja att fler kunde se vad jag har gjort.
Så jag har bestämt mig för att starta en egen hemsida, där jag förklarar allt när det gäller mitt pyssel och visar bilder. Förklarar och gärna svarar på frågor.
Jag kommer även att göra det här på bloggen också såklart, men det skulle verkligen underlätta om jag hade en liten hemsida.
Men jag har inte en aning om hur man gör.
Och vad händer då... Jo jag ser att en gammal kollega hade lagt ut och rekommenderat en sida där man får hjälp att göra en egen sida. JAAA ÄNTLIGEN!!
DET FINNS HOPP OM MIG ETT TAG TILL!
Så mina kära vänner, snart kommer min hemsida där jag kan leva ut allt inom mitt pyssel, fotografier och fantasi..
 
Någon som har bra tips på vad jag ska tänka på är mer än gärna välkomna att höra av er på kommentarfronten nedanför.
 
Ju fler som skriver, ju fler leenden får jag på läpparna :)
 
 
Så, vad har jag gjort under helgen?
 
Bara mina närmsta familjemedlemmar och vänner vet att jag har varit sjuk i snart 9 månader, att jag kräks utan anledning. Jag går hos läkaren regelbundet och går även på Stockholm clinic Stay Active, där människor med kronisk smärta får gå och få behandling, men bara i form av akupunktur och träning samt läkarsamtal som också utreder mitt kraftiga illamående och kräkningar.
Nej, ingen behöver tro att jag har bulimi. Jag har bara gått ner i vikt för att jag äter rätt, går långa promenader och tränar.
Men har man kronisk smärta och bäckendysfunktion så är inte huvudvärk, illamående & kräkningar helt främmande.
Men detta påverkar hela mitt liv och jag kan inte ha ett helt socialt liv. Men i dessa lägen så vet man vilka som är ens riktiga vänner och vart man har sina närmsta.
Jag har fått ett underbart stöd utav sambon Simon, mamma&pappa, min underbara vän och svägerska Annette och min gulliga & närmsta tjejkompis Johanna.
Dom kan komma med alla dess olika idéer för att jag ska slippa tänka på att må illa och dom vill göra allt för att få mig att må bättre.
 
Så det har varit en bra vecka tack vare dom, (utan er hade jag möglat) vi har fikat utomhus, lekt med brorsbarnen, gått hundpromenader och sen har dom varit så underbara att lyssna på mig när jag har haft det som värst-
I torsdags och fredags så var jag med min vän Johanna, som även hon är väldigt kreativ. Hon har skrivit sin egen bok som hon t o m har läst in som en lyssnarbok, HELT FANTASTISKT!
Så jag packade minst 11 kassar (utan att överdriva) med bara målarfärg och massa pyssel som skulle göras om. Tog med mig hunden och gick upp till Johanna som bara bor 3 min gångavstånd från vårat hus. Hon ordnar som vanligt allt så fint innan man kommer. Det va ordnat med saft/läsk, lite gott, massa tända ljus och så lyssnade vi tillsammans på hennes bok, som jag är helt tagen av. Jag är hennes största fan. Så där satt vi & mös hela torsdagen och fredagen till kl 3 på natten. Pratade gamla minnen, skrattade & fanns för varandra & försökte hjälpa. Vi hade väldigt trevligt tycker jag.
 
Karma
Det jag ville säga med detta va att det kan betyda så otroligt mycket för en person att ha en vän eller vänner som finns där. Vissa glömmer bort att finnas för sig själv och andra. Jag ser bara positiva fördelar med att finnas för sin familj och vänner.
Jag vet tyvärr fler vänner som mår dåligt och känner sig ensamma än dom som mår bra, glöm inte bort dom i vardagen. Jag tror så starkt på karma, och jag har många bevis på att karma kan hjälpa en lång bit på vägen i livet och det gör hela dig gladare och lyckligare.
Jag kan få höra att jag är så himla glad hela tiden, men jag är ingen människa som går med ett stort leende och skrattar varje dag. Att vara glad och sen att va positiv till människor är helt olika saker. Jag är verkligen inte sprattlande glad och glatt positiv till allt. Jag kan också sitta hemma med sura miner, lite grin och gnäll och inte se nåt positivt i någonting.
Det är då min älskade sambo & underbara vänner kommer in i bilden & mitt liv.
 
 
Va snälla mot andra och dig själv.
Pussar&Kramar
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0