Hjärnsläpp

 

 

Jaha, nu sitter man och har börjat med att göra en egen hemsida för mitt pyssel. Jag har aldrig varit bra på egna hemsidor men jag kommer verkligen att försöka att ge allt jag bara kan.

Jag känner att mitt pyssel har en väldigt stor betydelse i mitt liv, jag kan vakna med smärta och känner mig inte alls road inför dagen.

Då brukar jag gå upp, sätta på tekokaren, ta en morgonkiss med Rockyn och sen så gör jag iordning mitt favoritte Söderblandning från tebutiken i Stockholm.

Sen så ser jag allt pyssel som ligger utspritt där jag brukar hålla till. Jag ser mina saker som har blivit färdiga och det ger mig en sån stor lust att sätta mig ner och pyssla lite. Lite som ett beroende. Jag kan ju t o m tycka att det är väldigt jobbigt att va sjuk och orkeslös och se allt det pysslet.. hjärnan vill såå gärna pyssla men kroppen orkar inte.

Men man vet att det kommer en dag då orken är tillbaka och jag återigen kan sitta med tungan utanför munnen och limma ihop alla små servettbitar.

Nu har ganska mycket tid gått åt till min research för hemsidan, skrivit ner förberedelser, frågor & tips. Sen va det dags att börja med själva hemsidan. Även fast man får mycket hjälp så är det ju jättesvårt att lära sig något man aldrig gjort eller har erfarenhet av. Okej att jag kan datorer måttligt, men jag är ingen hemsidenisse, men vill gärna bli en.

Jag har kommit ganska långt ändå tycker jag, jag har i alla fall fått ihop några sidor nu. Vad jag tycker är svårt och försöker tänka på är att komma ihåg skillnaden mellan en blogg och en hemsida. Det är fortfarande saker som jag undrar, men det får jag försöka hitta svar på under tiden den håller på att bli klar.

 

 

Såhär ser min lilla lista ut hittills.

•Namn på hemsidan

•Vad skulle jag själv vilja läsa och vad vill mina kunder få för intryck av mig och pysslet  när dom besöker sidan?

•Vad är ett domän?

•Våga ägna tid till research och hemsidan

•Vad tar man upp på en hemsida? -Skillnaden mellan blogg och hemsida,

•Vad har andra för nybörjartips?

 

 

Så har ni tips där ute så får ni mer än gärna komma med dom. Det uppskattas verkligen.

 

Sitter just nu med hjärnsläpp när de gäller HEM på hemsidan, Ibland kan jag komma på mig själv att bara stirra rakt ut, pilla lite i håret eller snurra i en penna och så inser jag att en promenad i skogen med Rocky och mitt skrivblock skulle vara mycket hjälpande och rogivande.

 

Så därför kommer jag nu att sätta på mig hunskläder och packa lilla påsen innan jag invaderar skogen.

 

 

Ha en underbar dag & stressa inte

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0