Alla kan hjälpa

Min sambo Simon ringde mig imorse och bad mig gå ut på hans facebook sida och kolla på en videodär en äcklig kille sår och slänger gasflaskor och betongbitar å en hundägare och hans två schäfrar. Till en början en mycket hemsk video, men schäfrar är inte så dumma (det vet jag då jag har en schäfermix) så dom två hundarna, varan en va lös springer mot idioten som kastar allt på dom och tar ett fast grpp om hans axel och arm och hinner nog ge honom gott om pisk innan ägaren tar bort hundarna. Och jag kan inte hjälpa att jag tycker det va helt rätt.
Är man en idiot som kastar glas och skräp på våra älskade hundar så får dom fakitkst skylla sig själva.
 
Sen va jag ute och sparkade boll tidigare idag med Rocky och han hade så roligt trots att han va lite trött. Och då kände jag att ajg vill att alla hundar ska ha det så bra som möjligt. Jag har både jobbat på Hundstallet, åt hundar utan hem och på ett Dogpound i Irland ochvarit med i WSPA (world society for the protection of animals) i nio år och skänkt pengar. Idag så kom återigen deras hemska och tyvärr sanna reklam upp igen ang alla djur och hundar som far illa. Så jag gick in på deras sida och uppgraderade från 25kr i månaden till 150kr i månaden.
 
Jag är inte rik, men jag har själv sett vilken förändring dom pengarna kan göra för ett helt hundhem så jag vet att dom pengarna kommer att komma till användning.
Om ni själva ger eller vill ge pengar till WSPA men är lite osäker på vad dom kan göra och vart pengarnma gå så kan man maila deras personal som mer än gärna skriver tillbaka och förklarar vart dina pengar går. Vilket jag tycker är superbra och dom svarar på alla frågor man har.
Jag tror att alla kan hjälpa till genom att finnas och visa sin medkänsla :)
 
 
Som min morfar alltid sa till mig när jag va liten.. "Hundar är också människor"
 
Massa kärlek Sophia
 

Kommentarer
Postat av: johansson

Bästa videon, ever.........

Svar: Verkligen :)
Sophia Evelina

2013-05-05 @ 21:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0