Djuren på Valborg

 
Ja mina vänner.
Nu är det ju Valborg igen. Och jag skulle vilja uppmärksamma alla om en liten sak :) Nej jag struntar i kungens födelsedag men jag struntar inte i alla djuren.
Om ni ska vara ute och elda.. Glöm då inte att katter, igelkottar med deras bebisar samt andra gnagare kan ligga under allt bråte som är ett drömhem för dom.
Om möjligheten finns så kan ni hjälpas åt och flytta på all ved eller ta en lång pinne och rucka under alla pinnar & plankor och väck alla smådjur. För dom kan va där inne för att dom är rädda och andra har bara inte vaknat ur sitt ide än.
 
Jag vill inte elda upp våra djur iallafall. Och drick inte för mycket alkohol för att jag vet av egen erfarenhet (och idag så dricker jag ca 2ggr/år) att man inte får någonting bra utav det. Man kan hamna hos nån man inte känner, göra bort sig, ringa chefen och säga vad man tycker eller ringa sitt ex och va extra sentimental. Och så ångrar man sig bara dagen efter. Men kan ni sköta er så ta en drink, luta er tillbaka och njut av brasan tillsammans med en kall öl i spöregnet :D
 
Har ni fler idéer om hur vi får bort djuren under allt bråte man eldar i så kom gärna med fler förslag.
 
Massa kärlek Sophia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0