Det här med lycka...


 
 
Nu är helgen återigen slut och man sitter och undrar om man fick nåt bra utav helgen. 
 
Det här med lycka och tur är ett intressant fenomen. Alla vill ha det, men ingen vill att nån annan har det. Är vi så fisiga mot varandra att vi hellre vill att människor runt omkring oss är olyckliga och ledsna? Blir vi lyckligare av det? Jobbigt att förlita oss på andra hela tiden. Jag har verkligen märkt det här med att vissa förändras beroende på om jag mår bra eller inte.. Det är så jag har märkt vilka som är mina vänner och inte. 
 
Jag har nämligen varit riktigt olycklig, jag har varit på sedan botten bara jag kan nå ner, tyckte ingenting va roligt och det gick bara bra för andra hela tiden. Men det gäller ju att jobba själv, sätta sig ner och ta reda på varför man inte är lycklig med sig själv, det är ju oftast bara vi själva som kan göra en förändring hos oss själva.
jag tycker inte att man kan sitta och förlita sig på att nåt ska hända eller att lyckan ska knacka  dörren, för då kommer vi få vänta i all evighet.. 
Vissa tycker bara att det låter som en klyscha, men det är ju så det ligger till. Om man jobbar hårt med sig själv så kommer man att komma någon vart i livet, man kommer märka att man mår så himla mycket bättre. Om det finns dom som blir lyckliga av andras olycka så kommer dom att märka att dom slipper förlita sig på att sin lycka ska bestämmas av andra. Det är lättare att kunna bestämma det själv. 
 
varför blir vissa människor så anti kärlek och lycka? Att dom bara måste fälla en eller två onödiga kommentarer. 
Att inte kunna glädjas med andra är någon man måste jobba med.
Jag kan också tänka att att vissa har saker jag också vill ha, men det är fortfarande bara jag själv som kan göra någonting åt det. 
Så.. Är du olycklig? Det finns så många av oss som är det, eller som kanske bara har nåt som dom saknar i sitt liv? Det är oftast något vi själva kan göra något åt Och förändra våra liv.
 
Jaha nu är söndagen här och jag ska passa mina grannars underbara dotter Novalie tills på onsdag. Så idag blir det att åka till Isabelle för att pyssla och mysa i massor :) grabbarna får vara hemma och göra sånt som dom inte får göra. 
 
Kärlek och kramr till er alla!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0